Säkerhetsvakt som jobbar i ett köpcentrum

PTT inom detaljhandeln

jul 7, 2023

Vill du testa GroupTalk kostnadsfritt? Klicka här

En bra och trygg kundupplevelse är ett av huvudmålen inom detaljhandeln och köpcentrum. Detta uppnås idag med hjälp av moderna kommunikations- och säkerhetsmolntjänster.

Från det ögonblick kunderna anländer till dess att de lämnar är det avgörande att de känner sig trygga och säkra. För att uppnå detta behöver hela organisationen vara ansvarig för att skapa en säker miljö, från parkeringspersonalen, kassabiträden till ledningsgruppen.

Detaljhandeln förbättrar kundservice med hjälp av PTT teknik

Genom att använda PTT teknik (Push to Talk) kan detaljhandeln förbättra sin kundservice och intern kommunikation. Det är avgörande att säkerhetspersonalen kan kommunicera och snabbt varnas direkt från butiker, restauranger eller allmänna områden om en hotfull situation uppstår. Dessutom behöver underhålls- och servicepersonal vara tillgänglig för ledningsgruppen, och vid akuta situationer kan det vara nödvändigt att ha en gemensam kommunikationsgrupp för hela personalen för att snabbt kunna hantera situationen.

Genom att använda GroupTalks Push to Talk tjänst och larmfunktion möjliggörs effektiv intern kommunikation direkt mellan personalen och olika arbetsgrupper. Privata PTT grupper för olika team och möjligheten att lyssna in mellan grupperna ger en modern, flexibel, säker och kostnadseffektiv kommunikationslösning för köpcentrets personal. Genom att ha väktare på plats och använda dessa kommunikationsverktyg kan köpcentrumet snabbt och effektivt hantera eventuella säkerhetsincidenter, vilket i sin tur skapar en tryggare och säkrare miljö för kunderna.